Kundvård är viktigt!

Hej på er bloggisar! Då var det måndag igen då! Jag var uppe med tuppen som vanligt men idag var det inte som vanligt när jag kom upp för det regnade! Hoppas det spricker upp senare för jag har fotning på schemat idag!

Vad är rätt och vad är fel?

Ja det kan man fråga sig! Nu ska jag berätta vad jag råkat ut för. Jag gjorde en beställning från en sida på nätet där företaget ligger i Australien. Jag har fyllt i min spanska adress via deras hemsida men av misstag så har jag tydligen klickat sweden istället för spain. Så första paketet kom bort. Väldigt märkligt att styras av just sweden kan jag tycka när hela adressen för övrigt är på spanska? men men….

När jag då hade en konversation med dem i ett mail efter att det första paketet kommit bort så frågade de efter min adress och jag gav dem den. Med San Agustin och Gran Canaria på slutet. Inte spain eftersom det aldrig behövs när man skickar hit!! Då utan att fråga mig så tar företaget för givet att landet är sweden helt utan att fråga mig!!?? Jag menar, om man tappat bort ett paket en gång så kollar man väl noga? elr är det jag som är ute och cyklar? När det står Gran Canaria?? Det vet väl varenda människa vart Gran Canaria ligger liksom!!

Men men..idag så fick jag alltså detta mail nu på morgonen och jag fick svar snabbt under några minuter. NU säger dom att jag kan få göra en ny beställning men jag ska betala 18 dollar EXTRA??? Detta var det sista mailet jag fick och med en mening att nu går jag hem för dagen och svarar dig i morgon? Detta gör mig väldigt irriterad. Vi har en pågående diskussion och människan går hem?? Ska det vara så? Om man har ett företag som levererar över hela världen så hade det varit bra med någon form av kundportal som kan svara 24/7 tycker jag.

Ta hand om sina kunder är viktigt!

I det här fallet så anser jag att jag som kund inte blivit korrekt behandlad! Nu anklagas jag för att det är mitt fel att paketet gått till Sverige. En spansk adress rakt igenom förutom att de skrivit sweden på paketet. Sedan att den jag pratar med bara går hem stör mig oerhört! Att inte ta hand om sina kunder är = att du förlorar kunder! Eftersom jag och flera av er som läser min blogg är egna företagare så är detta viktigt att tänka på. Kundvård kallas det för!

Hur ser din hemsida ut? Är du snabb att svara när dina kunder kontaktar dig? Hur bemöter du dina kunder? Jag brukar säga så här att man märker om ett företag har en bra policy när något gått fel! Behandlas jag då med respekt så får det företaget godkänt av mig. Men ibland så kan det ju faktiskt vara så att man inte hinner med, tiden räcker inte till helt enkelt! Det är ju tragiskt att man förlorar kunder pga det! Sitter man i den sitsen så är det också idé att fundera på om en kundportal kan vara något. Man anlitar alltså en företag som sköter den delen och ger kunderna den service de behöver för att stanna kvar som kunder eller för att man som företag inte blir bortvalt!

Jag vill inte vara en sån företagare i alla fall!

Företaget i Australien kommer inte ha kvar mig som kund! Den saken är säker! Man går inte hem mitt i en konversation, så enkelt är det! Och man anklagar inte kunden när man själv har shabblat till det! Visst det stod Sweden men come on! Spansk adress och GRAN CANARIA borde ha räckt om de hade använt hjärnan vill säga! Jag vill inte vara en sån företagare i alla fall! Hade detta företag haft en kundportal så hade jag som kund nu också fått komma till klarhet på en gång! Istället så ska jag alltså nu vänta ett helt dygn på svar från dem! Morr!

Nu ska jag fixa mig 2 ägg och en kopp kaffe till! Vi hoppas att allt det svarta på himlen försvinner för annars måste jag boka om dagens fotokund!

Ha en toppendag!

LOVE/U XOXO

2 thoughts on “Kundvård är viktigt!

  1. Man kan nog inte vänta sig att människor som bor på andra sidan jorden ska ha koll på Europas karta… de vet ungefär lika mycket om oss som vi vet om deras kontinent…

    • Nä det är klart! Men man kan tycka att man inte ”antar” saker när man redan har slarvat bort ett paket! Slarv och hennes attityd är inte okej!

      Är ni på plats nu föresten? i LP? kram

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.